Den nye ID. 2all og ID. GTI koncept
Hold dig opdateret
Hvis du vil være blandt de første til at høre mere, når vi har mere information om ID. 2all, kan du holde dig opdateret via vores nyhedsbrev "Elektrisk fremtid".
Oplev ID.2all konceptbilen i Volkswagen City Studio
Er du klar til at opleve fremtiden for elektrisk kørsel? Volkswagen inviterer dig til en eksklusiv mulighed for at være blandt de første i Danmark til at opleve den nye konceptbil, ID.2all.
Kom forbi City Studio mellem den 16. og 20. december, hvor ID.2all vil blive fremvist. Dette er din unikke chance for at se den bil, der vil definere fremtiden for kompakt elektrisk mobilitet.
Vi glæder os til at byde dig velkommen og vise dig det helt nye ID.2all koncept.
ID. 2all: elbilen til de mange
Volkswagen fører mærkets lange succeshistorie i minibilsklassen ind i e-mobilitetens tidsalder og giver med konceptbilen ID. 2all en forsmag på en ny ID.-model. De første fakta: forhjulstræk, rækkevidde på op til 450 km, nyt Volkswagen-designsprog, innovative systemer såsom Travel Assist, IQ.LIGHT og navigation med e-rute-planlægning. Produktionsversionen vil være baseret på MEB-Entry-platformen og er en af ti nye elbiler, som Volkswagen vil introducere frem til 2026. Volkswagen vil præsentere produktionsversionen af ID. 2all på det europæiske marked i 2025.
"Vi transformerer virksomheden hurtigt og fundamentalt - med det klare mål at gøre Volkswagen til et ægte ”Love Brand”. ID. 2all-konceptbilen viser, hvor vi vil tage mærket hen. Vi vil gerne være tæt på kunden og tilbyde topteknologi i kombination med fantastisk design. Vi implementerer transformationen i et højt tempo for at bringe elektrisk mobilitet ud til de mange."
Missede du verdenspremieren på ID. 2all? Se den her.
ID. 2all-konceptbilen viser, hvor vi vil tage mærket hen. Vi vil tilbyde topteknologi i kombination med fantastisk design for at bringe elektrisk mobilitet ud til de mange.Thomas SchäferCEO for Volkswagen personbiler
Højdepunkter og teknisk data i ID. 2all
ID. 2all - Volkswagen dyder i en ny verden af mobilitet
"Topkvalitet og godt håndværk, state-of-the-art-software og digitale tjenester, der giver ægte merværdi. Fokus er altid på vores kunders behov og krav.” - Imelda Labbé, bestyrelsesmedlem med ansvar for salg, marketing og eftermarked.
ID. 2all-konceptbilen er baseret på en videreudvikling af Volkswagens elektriske MEB-platform. ID. 2all bliver den første MEB-baserede model med forhjulstræk. I ID. 2all udnyttes den store fleksibilitet, der er indbygget i den elektriske modulplatform, og med MEB-Entry-platformen vil ID. 2all sætte nye standarder for teknologi og dagligdagsanvendelighed.
Med den forbedrede MEB-Entry-platform er ID. 2all udstyret med en særlig effektiv kombination af drivlinje, batteri og ladeteknologi. Den har en 166 kW/226 hk stærk elmotor, kan oplade batteriet fra 10 til 80 % strøm på cirka 20 minutter og vil have en rækkevidde op til cirka 450 kilometer (WLTP).
ID. 2all kommer med state-of-the-art-systemer
Volkswagen planlægger at lancere produktionsversionen af ID. 2all med en stribe af højteknologiske systemer fra de større ID.-modeller. Det omfatter blandt andet den seneste version af Travel Assist, IQ.LIGHT-LED-matrix-forlygter, 3D-LED-baglygter med en horisontal LED-stribe imellem dem, Park Assist Plus med hukommelse, ID.Light (intuitive lyssignaler til føreren) og elektrisk justerbare sæder med massage funktion. Et stort panoramasoltag skaber ekstra feel-good stemning i interiøret.
Volkswagen sætter igen større fokus på design. Andreas Mindt, ny chefdesigner hos Volkswagen personbiler: “ID. 2all giver en forsmag på Volkswagens nye designsprog, som er baseret på de tre søjler; stabilitet, sympati og entusiasme."
Eksteriørdesign: et venligt ansigt, meget dynamisk og ny C-stolpe signatur
Et element i det nye designsprog er C-stolpe-designet udviklet til den første generation af Golf. ID. 2all er den første Volkswagen med en ny fortolkning af dette karakteristiske designelement. Af andre karakteristiske stiltræk ved konceptbilen kan nævnes et karrosseri, der visuelt står solidt på hjulene, et ”venligt” frontdesign, en god portion dynamik og tidløs elegance.
Interiørdesign: intuitiv betjening, rummelig og høj kvalitet
Interiøret har også et stilrent design og er kendetegnet ved en høj oplevet kvalitetsfornemmelse, et intuitivt infotainmentsystem med en klassisk volumenknap og et separat betjeningspanel med oplyste knapper til airconditionanlægget. Bagagerummet sluger mellem 490 og 1.330 liter, hvilket er mere end i mange biler i klassen over ID. 2all. Desuden har ID. 2all et praktisk aflæggerum på 50 liter under bagsædet, hvor blandt andet ladekablet kan ligge.
ID. GTI Concept
GTI – i årtier nu har dette navn stået for kompakte sportslige modeller fra Volkswagen. Golf GTI, Scirocco GTi, Polo GTI og up! GTI. Alle ikoner. Nu kaster Volkswagen GTI DNA’et ind i den elektriske tidsalder med præsentationen af den nye ID. GTI Concept. Verdenspremieren på fremtidens GTI finder sted på dette års IAA Mobility-messe i München (5. til 9. september 2023) – præcis 48 år efter verdenspremieren på den første Golf GTI på IAA i Frankfurt.
ID. GTI Concept er baseret på ID. 2all-konceptbilen, der blev præsenteret i marts – en kommende elbil i minibilsklassen, der kommer til priser fra ca. 25.000 euro og som har skabt opmærksomhed verden over. Hjulene skubbet helt ud i hvert hjørne, forhjulstræk, et stilrent design og dynamiske proportioner gør ID.2all til det perfekte udgangspunkt for en ny GTI.
Volkswagens designchef Andreas Mindt havde allerede en sportslig version i tankerne, da han lavede de første skitser til ID. 2 all-konceptbilen. Og ligesom ID. 2 all, er ID. GTI Concept mere end blot en konceptbil udviklet som trækplaster til en biludstilling – det er det første glimt af en elektrisk GTI, der har fået grønt lys til at gå i serieproduktion.
GTI med elektrisk performance. Det bliver en anderledes og kraftfuld GTI-oplevelse, når den første elektriske GTI slipper sine dynamiske kvaliteter løs. Det skyldes, at den maksimale motoreffekt og det maksimale drejningsmoment er tilgængelig i det sekund, at du træder på speederen, hvilket typisk for elbiler.
Den elektriske ID. GTI Concept og den turboladede Golf GTI har noget til fælles, når det kommer til at overføre den kontante motorkraft til forakslen. Det skyldes, at ID. GTI Concept bruger et spærredifferentiale på forakslen – elektronisk styret af Vehicle-Dynamics-Manager-systemet – ligesom på den nuværende generation af den ikoniske Golf GTI. Golf GTI og Golf GTI Clubsport var de første Volkswagen-modeller med dette system, og ID. GTI Concept bliver den første elektriske Volkswagen, der bliver udstyret det intelligente styresystem.
Oprindeligt stod bogstavet "I" i GTI-navnet for indsprøjtning, men i den nye elektriske æra står det for intelligent – i form af et intelligent og elektronisk styret sammenspil mellem en højt ydende drivlinje og undervognens komponenter.