Kastrup Gulve Elvarebile
Elvarebiler

Kastrup Gulve sparer 6.600 kr. om måneden på at køre elbiler. Og rækkevidden er heller ikke noget problem

“Jeg kan slet ikke forstå, at man ikke ser mange flere håndværkere i elbiler på vejene,” siger adm. direktør hos Kastrup Gulve Maja Mittag.

Ville det fungere for vores virksomhed at udskifte dieselvarebiler med elmodeller? 

Kan du genkende den overvejelse fra din egen hverdag? Så se med her. 

Specialisterne i sildebensgulve og gulvbehandling, Kastrup GulveÅbner et eksternt link, har nemlig taget springet: Udskiftet deres dieselvarebiler med elvarebiler. De har gjort alle de dyrtkøbte erfaringer. I videoen deler de dem med dig. 

Se Kastrup Gulve fortælle om deres egne oplevelser med alt det, du skal vide om at skifte fra diesel til el. Hvad koster det at skifte til el? Er elvarebilerne store nok? Og kan de køre langt nok på en opladning?

Når du har set videoen, er du blevet meget klogere på, om elvarebiler også er en god mulighed for din virksomhed.

Remaining time, --:--

Transport er altafgørende 

Som mange andre håndværksvirksomheder er Kastrup Gulve dybt afhængige af deres transportmidler. 

Varebilerne binder hverdagen sammen, men de er også en tung økonomisk post. Adm. direktør Maja Mittag gik og grublede: Kan vi gøre det her på en smartere og bedre måde? 

“Vi havde mange udgifter til benzin, og vi havde rigtigt mange parkeringsudgifter. Vi havde også nogle biler, som er meget tunge på vægtafgift,” fortæller Maja Mittag om baggrunden for at se nærmere på elbiler.

Elbilerne var fristende. Men skiftet var bestemt ikke uden bekymringer.

Sådan reagerede håndværkerne, da de pludselig skulle køre elvarebil Åbner et eksternt link

“Jeg var bekymret for, om det ville blive en stor udskrivning for virksomheden at købe de nye biler. Der skal også være plads til vores maskiner i bilerne, og de er store. Og så selvfølgelig drengene, vores håndværkere, hvad ville de sige til at køre el?" forklarer Maja Mittag.

Flere gevinster ved elvarebiler

Heldigvis for Kastrup Gulve har ID. Buzzerne gjort bekymringerne til skamme.

Elvarebilerne har været en god investering. Både økonomisk og praktisk. 

“Jeg sidder faktisk tilbage med en følelse af, at alle håndværkere burde køre rundt i elbiler. Der er lavere afgift, fri parkering og lavere vægtafgift. Regnestykket viser også, at vi sparer flere tusinde kroner om måneden i drift. Og så er de enormt lækre at køre i for vores håndværkere” siger Maja Mittag.

Den frygtede rækkevidde har heller ikke været et problem. 

“Der har ikke været en dag endnu, hvor vi har kørt elbilerne tør for strøm,” siger konduktør, Morten Carlsen. 

Næste skridt for Kastrup Gulve er derfor at udskifte sine sidste dieselmodeller med elvarebiler fra Volkswagen

Kastrup Gulves VW ID.Buzz Cargo på landevej
Hvad koster det at skifte til elvarebil?

Kastrup Gulve har udskiftet to af sine VW Craftere med to VW ID. Buzz Cargo. 

Ifølge Adm. direktør Maja Mittag ser regnestykket per varebil således ud:

Parkering: Tidligere brugte Kastrup Gulve 571 kr. om måneden på parkering til én Volkswagen Crafter. Med ID Buzz Cargo er parkering blevet gratis.

Vægtafgift: Vægtafgiften er blevet reduceret fra 826 kr. om måneden til 62 kr. om måneden ved at skifte bare én dieselvarebil ud med en ID. Buzz Cargo.

Brændstof: Diesel til én varebil kostede 3.085 kr. om måneden for Kastrup Gulve. El til at oplade en ID. Buzz Cargo koster 1.156 kr. Det er i sig selv en besparelse på 1929 kr. hver måned for at udskifte diesel til Crafteren med el til ID. Buzz Cargo.

Kastrup Gulve sparer 3.326 kr. om måneden i driftsomkostninger på at udskifte en VW Crafter med en ID. Buzz Cargo. Det er samlet 6.652 kr. hver måned, som er sparet på de to elvarebiler.